Video Poster

Επεισόδιο 2 - Η γέννηση των μαθηματικών

Τι είναι οι αριθμοί; Πώς δημιουργήθηκαν; Και γιατί οι φιλόσοφοι καταπιάστηκαν με την μελέτη των αριθμών χτίζοντας σταδιακά αυτό που σήμερα ονομάζουμε «επιστήμη των μαθηματικών»;

Είναι τα μαθηματικά απλά μια εφεύρεση του ανθρώπου για να λύσει πρακτικά ζητήματα της καθημερινότητας όπως το χτίσιμο ενός σπιτιού ή είναι κάτι παραπάνω, ένας δρόμος για να ανακαλύψει απαράλλακτες αλήθειες;

Σήμερα, τα παιδιά στα σχολεία όλου του κόσμου διδάσκονται το πυθαγόρειο θεώρημα, οι επιστήμονες σε κορυφαία πανεπιστήμια προσπαθούν να λύσουν μαθηματικά προβλήματα που τέθηκαν στην αρχαιότητα και παραμένουν άλυτα, όλοι χρησιμοποιούμε τους αριθμούς για κοινά «προβλήματα» της καθημερινότητας ή μετράμε τις πιθανότητες για να λάβουμε αποφάσεις. Αν «όλα είναι μαθηματικά», μήπως μπορούμε μέχρι και να τ’ «ακούσουμε» στις μουσικές αρμονίες, όπως πιστεύαν οι αρχαίοι Πυθαγόρειοι;


Αρχαίοι φιλόσοφοι στο επεισόδιο
Θαλής, Πυθαγόρας, Ευκλείδης & Πλάτωνας

Συνεντεύξεις

Peter Pesic καθηγητής μουσικής και κλασσικών σπουδών, διευθυντής του Επιστημονικού Ινστιτούτο, St. John's College Santa Fe, New Mexico, ΗΠΑ

Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών, Μ.Ι.Τ., Βοστώνη, ΗΠΑ

Μιχάλης Σιάλαρος, Επίκουρος καθηγητής, Ιστορία των Επιστημών στην Αρχαιότητα, Παν Αθηνών.

Βασίλης Καρασμάνης, Καθηγητής Φιλοσοφίας, Τομέας Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών, Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο

Ιωάννης Ράλλης, Εκπαιδευτικός, Σχολικός Σύμβουλος Λέσβος, Χίος και Σάμος

Robin Ritsgard, Εκπαιδευτικός, Uppsala, Σουηδία