TOP

Ασφάλεια και Απόρρητο δεδομένων

Οι πελάτες, τα ενδιαφερόμενα μέλη και οι εργαζόμενοί ΟΤΕ – COSMOTE, πρέπει να μπορούν να βασίζονται στις εταιρείες όσον αφορά στην ανάληψη της ευθύνης για την ασφάλεια των παρεχόμενων υπηρεσιών και προϊόντων και πρέπει να είναι βέβαιοι ότι όλα τα στοιχεία και οι πληροφορίες που τους εμπιστεύονται, υποβάλλονται σε επεξεργασία μόνο για τον σκοπό για τον οποίο προορίζονται και προστατεύονται από κάθε κατάχρηση.

Ο OTE και η COSMOTE, έχουν δεσμευτεί για την εφαρμογή πλαισίου ασφάλειας και προστασίας δεδομένων που εστιάζει σε θεμελιώδεις αξίες. Η εξασφάλιση ολοκληρωμένης ασφάλειας και εκτενούς προστασίας δεδομένων, αποτελεί κάτι περισσότερο από υποχρέωση συμμόρφωσης με τις νομικές και ρυθμιστικές απαιτήσεις. Αποτελεί επίσης σαφή ένδειξη ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Το 2012, αναπτύχθηκε νέα Πολιτική περί Προστασίας του Απορρήτου των Επικοινωνιών και για τις δύο εταιρείες, η οποία εγκρίθηκε από την Ελληνική Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών, το τελευταίο τρίμηνο του 2012. Σκοπός της Πολιτικής είναι να διασφαλίσει το απόρρητο των επικοινωνιών και την προστασία των αντίστοιχων δεδομένων (δηλαδή των δεδομένων κλήσεων), μέσω της πραγματοποίησης ελέγχων ασφάλειας σε συγκεκριμένους τομείς (π.χ. έλεγχοι πρόσβασης σε λογικά συστήματα, καταγραφή και έλεγχος, αποδεκτή χρήση, έλεγχοι φυσικής ασφάλειας κ.λπ.).

Κατά τη διάρκεια του 2012, ο OTE έλαβε 332 καταγγελίες από πελάτες σχετικά με το απόρρητο των επικοινωνιών / την ασφάλεια των στοιχείων των πελατών. Η COSMOTE έλαβε 72 καταγγελίες για τα ίδια ζητήματα. Ο μέσος χρόνος απόκρισης στην COSMOTE είναι 2 ημέρες (σε περίπτωση αιτήματος τεχνικής έρευνας, μπορεί να φτάσει και τις 10 ημέρες), ενώ για τον OTE είναι 21 ημέρες. Σχετικά με παράπονα από ρυθμιστικούς φορείς ο ΟΤΕ έλαβε 10 από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ενώ η COSMOTE, έλαβε 7, από την ίδια αρχή. Σε καμία από αυτές τις περιπτώσεις δεν εντοπίστηκε παραβίαση.

Επιπρόσθετα, κατά τη διάρκεια του 2012, πραγματοποιήθηκαν 52 έλεγχοι ασφαλείας και εκτιμήσεις κινδύνων ασφαλείας σε κρίσιμα συστήματα και διεργασίες, προκειμένου να διαπιστωθεί η συμμόρφωση με τις πολιτικές και διαδικασίες ασφαλείας της εταιρείας. Συγχρόνως, υλοποιήθηκαν πρωτοβουλίες ευαισθητοποίησης, ενημέρωσης και εκπαίδευσης, σε ζητήματα ασφάλειας και απορρήτου, όπως:

  • Ενημερωτικές συναντήσεις για την ασφάλεια (μαθήματα ένταξης) σε νεοπροσληφθέντες της COSMOTE

  • Ενημερωτικές συναντήσεις για θέματα ασφάλειας για εργαζομένους της Διεύθυνσης Πληροφορικής του OTE

  • Εκπαιδευτικές συναντήσεις σχετικά με την ΑΑΑ (Αξιολόγηση Απορρήτου και Ασφάλειας) για τους Υπευθύνους Διαχείρισης έργων της Τεχνικής Διεύθυνσης και της Διεύθυνσης ΠληροφορικήςτηςCOSMOTE

  • Ενημερωτικές συναντήσεις για θέματα ασφάλειας για εργαζομένους της Γενικής Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού του OTE και της COSMOTE

  • Πρόγραμμα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης (e-learning) για εργαζομένους της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης Πελατών της COSMOTE

Όσον αφορά στη φυσική ασφάλεια, το 2012 πραγματοποιήθηκαν μελέτες σχετικά με την καθιέρωση ελέγχων φυσικής ασφάλειας στις νέες εγκαταστάσεις του OTE και της COSMOTE και την ανάπτυξη συστημάτων ελέγχου πρόσβασης σε σημαντικές/ζωτικής σημασίας εγκαταστάσεις. Επίσης, πραγματοποιήθηκαν πιλοτικές δοκιμές σε 7 καταστήματα. Σε εξέλιξη βρίσκεται πρόγραμμα βελτίωσης διεργασιών για τη βελτίωση της φύλαξης σε όλες τις εγκαταστάσεις.