ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Ο παρών Κανονισμός Λειτουργίας της εταιρείας «ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε.» (ΟΤΕ Α.Ε. ή ΟΤΕ ή Εταιρεία) καταρτίστηκε σύμφωνα με το ισχύον πλαίσιο για την εταιρική διακυβέρνηση των εταιρειών με κινητές αξίες εισηγμένες σε ρυθμιζόμενη αγορά.
Συνοπτικά, στον Κανονισμό Λειτουργίας της ΟΤΕ Α.Ε. περιλαμβάνονται:
- Πληροφορίες σχετικές με την ίδρυση και το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Εταιρείας, ως ανώνυμης εταιρείας με κινητές αξίες εισηγμένες σε ρυθμιζόμενη αγορά, την έδρα της, το αντικείμενο δραστηριότητάς της και λοιπά στοιχεία ταυτοποίησης της νομικής οντότητας (Αριθμός ΓΕΜΗ και ΑΦΜ) (Εισαγωγικό Κεφάλαιο: Άρθρα 1-2).
- Η οργανωτική διάρθρωση, τα αντικείμενα των Επιχειρησιακών Μονάδων, τα αντικείμενα των Επιτροπών του Διοικητικού Συμβουλίου καθώς και των Διαρκών Επιτροπών, τα καθήκοντα των Επικεφαλής τους και οι γραμμές αναφοράς τους (Κεφάλαιο Α: Άρθρα 3-15).
Στο ανωτέρω πλαίσιο, ειδικότερα, περιλαμβάνεται πληροφόρηση σχετικά με:
α) τα Όργανα Διοίκησης της Εταιρείας, την εκλογή, σύνθεση και θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου, τις αρμοδιότητες και λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου, τις αρμοδιότητες και υποχρεώσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου εν γένει καθώς και των Εκτελεστικών, Μη Εκτελεστικών, Ανεξάρτητων Μη Εκτελεστικών Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου ειδικότερα, τον Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, τον Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας, τις Επιτροπές του Διοικητικού Συμβουλίου (ήτοι την Επιτροπή Ελέγχου και την Επιτροπή Αποδοχών και Υποψηφιοτήτων) και την διαρκή Επιτροπή Κανονιστικής Συμμόρφωσης, Εταιρικών Κινδύνων & Εταιρικής Διακυβέρνησης Ομίλου ΟΤΕ καθώς και το Συμβούλιο Διεύθυνσης Ομίλου ΟΤΕ (Ενότητα Α1: Άρθρα 3-11), καθώς επίσης και
β) την οργανωτική διάρθρωση, το αντικείμενο των Επιχειρησιακών Μονάδων και τα καθήκοντα των Επικεφαλής τους, τη σχέση των Επιχειρησιακών Μονάδων με τη Διοίκηση, τις σχέσεις μεταξύ των Επιχειρησιακών Μονάδων, το έργο και τη σύσταση των Επιχειρησιακών Μονάδων (Ενότητα Α2: Άρθρα 12-15).
- Τα κύρια χαρακτηριστικά του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου, η λειτουργία της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου καθώς και της Μονάδας Διαχείρισης Κινδύνων και Κανονιστικής Συμμόρφωσης (Κεφάλαιο Β: Άρθρα 16-17).
- Τη διαδικασία πρόσληψης ανώτατων Διευθυντικών Στελεχών & αξιολόγησης της απόδοσής τους (Κεφάλαιο Γ: Άρθρα 18-19).
- Τη διαδικασία συμμόρφωσης των προσώπων που ασκούν διευθυντικά καθήκοντα, όπως ορίζονται στον αριθμό 25 της παρ. 1 του άρθρου 3 του Κανονισμού (ΕΕ) 596/2014, και των προσώπων που έχουν στενούς δεσμούς με αυτά, σύμφωνα με τον ορισμό της παρ. 14 του άρθρου 2 του Ν.4706/2020, που περιλαμβάνει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τις διατάξεις του άρθρου 19 του Κανονισμού (ΕΕ) 596/2014. Ειδικότερα, περιλαμβάνεται η διαδικασία γνωστοποίησης συναλλαγών καθώς και οι απορρέουσες υποχρεώσεις στο πλαίσιο των Κλειστών Περιόδων (Κεφάλαιο Δ: Άρθρα 20-21).
- Τη διαδικασία γνωστοποίησης τυχόν ύπαρξης σχέσεων εξάρτησης των ανεξάρτητων μη εκτελεστικών μελών του Διοικητικού Συμβουλίου και των προσώπων με στενούς δεσμούς με τα πρόσωπα αυτά (Κεφάλαιο Ε: Άρθρο 22).
- Τη διαδικασία συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις των άρθρων 99-101 του Ν. 4548/2018, ως προς τις συναλλαγές με τα Συνδεδεμένα Μέρη (Κεφάλαιο ΣΤ: Άρθρο 23).
- Τις πολιτικές και διαδικασίες πρόληψης και αντιμετώπισης καταστάσεων σύγκρουσης συμφερόντων, στις οποίες περιλαμβάνεται και η παρακολούθηση των οικονομικών δραστηριοτήτων με Πελάτες, Εγχώριους Παρόχους και Προμηθευτές καθώς και η υποχρέωση υποβολής Υπεύθυνων Δηλώσεων Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου τόσο κατά την ανάληψη των καθηκόντων τους όσο και σε ετήσια βάση (Κεφάλαιο Ζ: Άρθρα 24-27).
- Τις πολιτικές και διαδικασίες συμμόρφωσης με τις νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις που ρυθμίζουν την οργάνωση και λειτουργία της καθώς και τις δραστηριότητές της. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις πολιτικές και διαδικασίες κανονιστικής συμμόρφωσης που έχει υιοθετήσει η Εταιρεία, στους κύριους άξονες του Συστήματος Διαχείρισης Κανονιστικής Συμμόρφωσης, στη λειτουργία του Συστήματος καθώς και στη διαχείριση θεμάτων ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Επίσης, περιλαμβάνεται αναφορά στην Πολιτική Εγκρίσεων Εταιρικών Πολιτικών/Διεργασιών/Διαδικασιών που έχει υιοθετήσει η Εταιρεία (Κεφάλαιο Η: Άρθρα 28-29).
- Τη διαδικασία διαχείρισης προνομιακών πληροφοριών και την ορθή ενημέρωση του κοινού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού (ΕΕ) 596/2014. Στο πλαίσιο αυτό, η Εταιρεία έχει υιοθετήσει «Πολιτική με Μη Κατάχρησης Προνομιακών Πληροφοριών» καθώς και «Πολιτική Έκδοσης Εταιρικών Ανακοινώσεων / Δελτίων Τύπου & Ελέγχου Τυχόν Ασυμβίβαστου των Ανεξάρτητων Μη Εκτελεστικών Μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΤΕ Α.Ε.». Επίσης, ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην αποκάλυψη της προνομιακής πληροφορίας στο πλαίσιο βολιδοσκοπήσεων της αγοράς (Κεφάλαιο Θ: Άρθρα 30-32).
- Την πολιτική και διαδικασία για τη διενέργεια περιοδικής αξιολόγησης του Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου και της εφαρμογής των διατάξεων περί εταιρικής διακυβέρνησης του Ν. 4706/2020 (Κεφάλαιο Ι: Άρθρο 33).
- Την πολιτική εκπαίδευσης των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, των Διευθυντικών Στελεχών και των λοιπών στελεχών της Εταιρεία, ιδίως όσων εμπλέκονται στον Εσωτερικό Έλεγχο, στη Διαχείριση Κινδύνων, στην Κανονιστική Συμμόρφωση και στα Πληροφοριακά Συστήματα (Κεφάλαιο ΙΑ: Άρθρο 34).
- Την πολιτική Βιώσιμης Ανάπτυξης της Εταιρείας και του Ομίλου (Κεφάλαιο ΙΒ: Άρθρο 35).
- Τα διαθέσιμα κανάλια επικοινωνίας της Εταιρείας (Κεφάλαιο ΙΓ: Άρθρο 36).
- Την τροποποίηση του παρόντος Κανονισμού Λειτουργίας της Εταιρείας (Κεφάλαιο ΙΔ: Άρθρο 37).
ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΟΤΕ Α.Ε.