Απάτες Τεχνικής Υποστήριξης

Οι απάτες τεχνικής υποστήριξης είναι προσπάθειες παραπλάνησης των συνδρομητών COSMOTE, προκειμένου να δώσουν προσωπικά τους στοιχεία, κωδικούς πρόσβασης, ακόμη και να εγκαταστήσουν λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης στον υπολογιστή τους.
Ο δημοφιλέστερος τρόπος απάτης είναι μέσω τηλεφώνου.

Με ποιον τρόπο γίνονται οι απάτες
 
Οι απατεώνες προσποιούμενοι ότι είναι εκπρόσωποι Τεχνικών Τμημάτων ή εκπρόσωποι της Εξυπηρέτησης Πελατών της COSMOTE, πραγματοποιούν κλήσεις σε τηλέφωνα πελατών COSMOTE και με πρόφαση τη διενέργεια ελέγχου στο router , το e-mail τους, ζητούν προσωπικά στοιχεία (πχ ΑΦΜ) και κωδικούς πρόσβασης. Επίσης υπάρχει περίπτωση να ζητήσουν την εγκατάσταση λογισμικού απομακρυσμένης πρόσβασης π.χ. TeamViewer στον υπολογιστή τους, προκειμένου να συνδεθούν απομακρυσμένα για να επιλύσουν υποτιθέμενη βλάβη.

Τι θα πρέπει να κάνουμε

  • Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να δίνουμε προσωπικούς κωδικούς. Η COSMOTE δεν θα ζητήσει ποτέ από τους πελάτες της κωδικούς σε τηλεφωνική επικοινωνία
  • Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να εγκαθιστούμε λογισμικό απομακρυσμένης πρόσβασης (π.χ. TeamViewer, RealVNC κτλ.) στους Υπολογιστές μας.  Η COSMOTE δεν καλεί ποτέ τους πελάτες της, ζητώντας τους να εγκαταστήσουν τέτοιου είδους προγράμματα στον υπολογιστή τους.[LE2]  Σε περίπτωση που το έχετε κάνει, απεγκαταστήστε το άμεσα
  • Αν κάποιος συνδρομητής θεωρεί ότι έχει πέσει θύμα σχετικής απόπειρας εξαπάτησης, παρακαλούμε να επικοινωνήσει άμεσα με την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών, στο 13888
Τηλεφωνικοί αριθμοί που έχουν χρησιμοποιηθεί για απάτη
 
Οι κλήσεις που πραγματοποιούν οι απατεώνες φαίνεται στην πλειοψηφία τους ότι προέρχονται από αριθμούς του εξωτερικού. Τα συνηθέστερα προθέματα που έχουν χρησιμοποιηθεί πρόσφατα (prefexis) είναι:

0046*  και   0033*

Αναφορές
 
Για τις απάτες αυτές υπάρχει και σχετική ανακοίνωση της Δίωξης Ηλεκτρονικού εγκλήματος     

 
Για τον Όμιλο ΟΤΕ, η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και των συναλλαγών των πελατών αποτελεί κύριο μέλημα και προτεραιότητα. Η εταιρεία επιφυλάσσεται κάθε νόμιμου δικαιώματός της έναντι όλων όσοι χρησιμοποιούν το όνομά της και τη σχέση εμπιστοσύνης που έχει αναπτύξει με τους καταναλωτές, για κακόβουλες και παράνομες πράξεις.


 [LE2]Η ενημέρωση που έχουμε από την Εξυπηρέτηση είναι ότι η μόνη περίπτωση που ζητείται εγκατάσταση είναι αυτή του ufixit και μόνο για κινητά και tablet. Το συγκεκριμένο SW δεν είναι SW για remote πρόσβαση, αλλά μόνο για streaming ώστε ο πελάτης στην επικοινωνία με την Εξυπηρέτηση μέσω της κάμερας του κινητού ή tablet να μεταδίδει στον agent π.χ. τη συνδεσμολογία ή τα λαμπάκια στον router του σπιτιού του κτλ.
 

facebook
instagram
youtube
twitter