1. Τι είναι οι ΥΠΠ;
Οι Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ) είναι υπηρεσίες που προσφέρουν μέσω SMS, MMS και φωνής, πρόσβαση σε περιεχόμενο. Το περιεχόμενο ενδεικτικά, μπορεί να αφορά σε συμμετοχή σε τηλεοπτικά προγράμματα και ραδιοφωνικές εκπομπές, υπηρεσίες αστρολογίας, παιχνίδια, ringtones, wallpapers κ.α. Οι ΥΠΠ διατίθεται από παρόχους ΥΠΠ. Οι εταιρείες αυτές συνεργάζονται με την COSMOTE για να προσφέρουν τις ΥΠΠ και είναι αποκλειστικά υπεύθυνες για το περιεχόμενο και τον τρόπο που τις παρέχουν.
2. Με τι τρόπους διατίθεται οι ΥΠΠ μέσω SMS;
Οι υπηρεσίες ΥΠΠ μέσω SMS διακρίνονται σε δύο κατηγορίες, με βάση τον τρόπο χρέωσης:
1. Υπηρεσίες χρεώσιμες κατά την αποστολή SMS
Ο χρήστης στέλνει SMS σε 5ψήφιο Σύντομο Κωδικό (ΣΚ) για να λάβει την πληροφορία που επιθυμεί και χρεώνεται για το SMS που στέλνει κάθε φορά. Το SMS που λαμβάνει είναι χωρίς χρέωση.
2. Υπηρεσίες χρεώσιμες κατά τη λήψη SMS
Ο χρήστης για να λάβει την υπηρεσία που επιθυμεί στέλνει SMS σε 5ψήφιο Σύντομο Κωδικό (ΣΚ) δωρεάν ή με απλή χρέωση. Στη συνέχεια, λαμβάνει χρεώσιμα SMS, είτε μεμονωμένα είτε με συνδρομητικό μοντέλο αυτόματης ανανέωσης π.χ. ανά εβδομάδα ή μήνα. Με την λήψη των χρεώσιμων SMS, ο χρήστης έχει πρόσβασή στην υπηρεσία που έχει επιλέξει.
Στην πλειοψηφία τους οι υπηρεσίες αυτές είναι συνδρομητικές με αυτόματη ανανέωση και σύμφωνα με τον κανονισμό της ΕΕΤΤ το μηνιαίο κόστος τους δεν υπερβαίνει τα 20€ καθαρή αξία.
3. Πώς μπορώ να εγγραφώ σε συνδρομητικές υπηρεσίες;
Για την εγγραφή σε συνδρομητική υπηρεσία, θα πρέπει να εισάγεις τον αριθμό σου σε διαδικτυακή σελίδα και θα λάβεις άμεσα ένα μήνυμα (SMS) από τον πάροχο ΥΠΠ, το οποίο σου γνωστοποιεί ότι αφορά σε υπηρεσία με συνδρομή, σε ενημερώνει για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας ανά μονάδα χρέωσης (όπως ενδεικτικά, ότι η ΥΠΠ χρεώνεται ανά εβδομάδα), καθώς και για την επωνυμία του Παρόχου ΥΠΠ.
Για την εγγραφή σου θα πρέπει να απαντήσεις με ατελές μήνυμα (SMS) συγκατάθεσης, στην περίπτωση που αποδέχεσαι την εγγραφή σου στην υπηρεσία εντός χρονικού ορίου πέντε (5) λεπτών από την χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος που ζητά την συγκατάθεσή σου. Η εγγραφή στην υπηρεσία με συνδρομή θα έχει ολοκληρωθεί, μόνον εφόσον έχεις αποστείλει το ανωτέρω μήνυμα συγκατάθεσης εντός του καθορισμένου χρονικού ορίου. Διαφορετικά, παρελθόντος του ορίου των πέντε (5) λεπτών, η εγγραφή στην υπηρεσία ακυρώνεται.
Με την ολοκλήρωση της εγγραφής σου, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕΤΤ, ο πάροχος ΥΠΠ οφείλει να σου στείλει ενημερωτικό SMS, στο οποίο αναφέρεται με σαφήνεια ότι έχει πραγματοποιηθεί η εγγραφή σου στη συνδρομητική υπηρεσία, το όνομα της υπηρεσίας, τη χρέωση και τη συχνότητα λήψης SMS, το όνομα του παρόχου που παρέχει την υπηρεσία, τηλέφωνο επικοινωνίας και με ποιο τρόπο μπορείς να διαγραφείς.
4. Τι πρέπει να προσέχω;
Συστήνουμε στους συνδρομητές μας να διαβάζουν με προσοχή τους όρους & προϋποθέσεις πριν καταχωρήσουν τον αριθμό του κινητού τους σε ιστοσελίδες και πριν προχωρήσουν σε αγορά.
Επίσης, να διαβάζουν προσεκτικά τους όρους σε διαφημιστικές καταχωρήσεις και να ενημερώνονται αναλυτικά για το είδος της υπηρεσίας και τη χρέωσή της πριν την επιλέξουν.
Εφιστούμε την προσοχή των συνδρομητών και στα ενημερωτικά SMS που υποχρεωτικά πρέπει να λαμβάνουν από τον πάροχο ΥΠΠ κατά την εγγραφή τους σε συνδρομητική υπηρεσία και στη συνέχεια μια φορά το μήνα.
5. Τί μπορώ να κάνω αν λάβω SMS εγγραφής σε συνδρομητική υπηρεσία που δεν αναγνωρίζω;
Σε περίπτωση που λάβεις SMS που σε ενημερώνει για εγγραφή σε συνδρομητική υπηρεσία που δεν γνωρίζεις ή έχεις οποιαδήποτε αμφιβολία για τις χρεώσεις, μπορείς να κάνεις το αίτημά σου ηλεκτρονικά ή μέσω του Μy COSMOTE.
Εναλλακτικά μπορείς να καλέσεις την Εξυπηρέτηση Πελάτων Σταθερής & Κινητής Οικιακών ή Εταιρικών Πελατών Ομίλου ΟΤΕ.
6. Πώς μπορώ να διαγραφώ από μια συνδρομητική υπηρεσία;
Διαγραφή από συνδρομητική υπηρεσία, μπορεί να γίνει μέσω SMS, γράφοντας “STOP” και αποστολής στο ΣΚ από τον οποίο λαμβάνονται τα χρεώσιμα SMS. Στην περίπτωση αυτή, η εταιρεία στην οποία ανήκει η υπηρεσία, θα σου στείλει ενημερωτικό SMS, το οποίο θα επιβεβαιώνει τη διαγραφή ή θα ζητάει την αποστολή ενός επιπλέον SMS με περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την υπηρεσία προς διαγραφή (π.χ. stop wallpaper).
7. Έχω απορία ή παράπονο σχετικά με τις ΥΠΠ. Πού μπορώ να απευθυνθώ;
Σε περίπτωση που έχεις κάποιο παράπονο ή αίτημα αναφορικά με τη παρεχόμενη υπηρεσία:
8. Πού μπορώ να ενημερωθώ για τους κωδικούς SMS και τις χρεώσεις τους;
Δες όλους τους διαθέσιμους κωδικούς SMS ανά πάροχο με τις αντίστοιχες χρεώσεις.
H χρέωση αποστολής SMS προς τους σύντομους κωδικούς ΥΠΠ είναι ανεξάρτητη από την κατανάλωση της δωρεάν ενσωματωμένης χρήσης των προγραμμάτων ή άλλων πρόσθετων πακέτων.
9. Yπάρχει η δυνατότητα φραγής; Τι επιλογές έχω;