Video Poster

Βενετία '20, Όγδοη Μέρα

Σςς, αρχίζει

Και φτάσαμε αισίως (!) στην όγδοη μέρα. Τέτοια μέρα κάθε χρόνο το Λίντο άδειαζε από δημοσιογράφους, αφού οι περισσότεροι είχαν ήδη πάρει το αεροπλάνο για τα άλλα δύο μεγάλα φθινοπωρινά κινηματογραφικά φεστιβάλ, εκείνα του Τορόντο και του Telluride.

Φέτος, το Λίντο ήταν μισοάδειο από την αρχή. Και άλλωστε κανείς δημοσιογράφος δεν πρόκειται να ταξιδέψει στο Τορόντο: Το TIFF, μετά από έντονες εξάμηνες διαβουλεύσεις, αποφασίστηκε να γίνει στην εξής εκδοχή, πως οι ταινίες του θα είναι προσιτές για το κοινό στις κινηματογραφικές αίθουσες, ενώ όλοι οι επαγγελματίες του σινεμά θα τις δουν από το σαλόνι του σπιτιού τους (κάτι που δεν έγινε στη Βενετία).

Ένα τέτοιο φεστιβάλ βέβαια δεν είναι φεστιβάλ, τουλάχιστον με την έννοια που έχει τα τελευταία 77 χρόνια, από τότε δηλαδή που ιδρύθηκε και το αρχαιότερο απ' όλα, της Βενετίας. “Το να παρακολουθεις για πρώτη φορά ένα φιλμ στη μεγάλη οθόνη, με άλλους ανθρώπους γύρω σου, του δίνει και τον σεβασμό που του αξίζει ”, σχολιάζει κάπου ο αντιπρόεδρος της Sony Pictures Classics, Μάικλ Μπάρκερ κι αυτό νομίζω τα λέει όλα.

 

Μην αγγίζετε

Εννοείται, τόσο το Τορόντο όσο και η Βενετία έχουν εντάξει αυτή τη χρονιά στο πρόγραμμα τους ανταλλαγές απόψεων...από μακριά. “In Conversation With …” ή “Life Through a Different Lens: Contactless Connections”, όπως είναι κι ο εύγλωττος  των διαδικτυακών συζητήσεων που διοργανώνονται καθημερινά στο πλαίσιο της Mostra, για, τι άλλο, το παρόν και το μέλλον του σινεμά με διακεκριμένους ομιλητές.

Μέχρι στιγμής έχουν πάρει μέρος σε αυτές οι Σαμ Ρόκγουελ, Κλερ Ντενί, Τζία Κόπολα, Ντέμι Μουρ, Βιμ Βέντερς, Λούκα Γουαντανίνο και Πενέλοπε Κρουζ (για την οποία μόλις ανακοινώθηκε πως θα πρωταγωνιστήσει στη νέα ταινία του Ιταλού σκηνοθέτη Εμανουέλε Κριαλέζε, πέρα από τη νέα συνεργασία της με τον Πέδρο Αλμοδόβαρ στο “Madres Paralelas”, τα γυρίσματα του οποίου ξεκινάνε, εκτός απροόπτου, τον Οκτώβριο).

 

Όταν ο Όρσον συνάντησε τον Ντένις

Οι προβολές στο Εκτός Διαγωνιστικού τμήμα ήταν και πιο πιο ενδιαφέρουσες τη χθεσινή μέρα, όπως εκείνη για το “Love After Love” της Αν Χόι, η οποία είχε παραλάβει και τιμητικό Χρυσό Λέοντα, μαζί με την Τίλντα Σουίντον, στην έναρξη του φεστιβάλ. Ή για το City Hall από τον Αμερικανό βετεράνο ντοκιμαντερίστα Φρέντερικ Γουάισμαν, μια καυστική ταινία τεκμηρίωσης με θέμα τα διαπλεκόμενα συμφέροντα στην πόλη της Βοστώνης και με διάρκεια 272 λεπτά, κάτι που μάλλον κόστισε στο “κόψιμο” του από το φετινό Διαγωνιστικό.

Last but not least, η προβολή του “Hopper/Welles”.  Κάποια στιγμή στα '70ς, δυο ιερά τέρατα της Έβδομης Τέχνης, ο Όρσον Γουέλς και ο Ντένις Χόπερ (ο τελευταίος σε στιγμές τρελής δόξας μετά τον “Ξέγνοιαστο Καβαλάρη”) πιάσανε μεταξύ τους μια φιλική συζήτηση. Ναι, αυτό είναι σενάριο από μόνο του.