Video Poster

Βενετία '20, Πέμπτη Μέρα

Γέφυρες συνεννόησης

Βρισκόμαστε ήδη στην πέμπτη μέρα του φεστιβάλ κι ενώ θα περίμενε κανείς πως το Venice Production Bridge”, το τμήμα της Αγοράς - ούτως ή άλλως όχι και το πιο σημαντικό μεταξύ των ευρωπαϊκών κινηματογραφικών φεστιβάλ -  θα υπολειτουργούσε αυτήν τη χρονιά, γίνονται αρκετές συμφωνίες, και στον τρίτο όροφο, αλλά και στην terrace του εμβληματικού ξενοδοχείου Excelsior (εννοείται, έχουν προβλεφθεί και διαδικτυακές προβολές/συζητήσεις για τα 52 projects που παρουσιάζονται εδώ).

Για παράδειγμα, τα διεθνή – εκτός Ιταλίας - δικαιώματα διανομής του ντοκιμαντέρ του Λούκα Γκουαντανίνο για τον διάσημο Ιταλό υποδηματοποιό Σαλβατόρε Φεραγκάμο τα αγόρασε η Sony Pictures Classics (όπως είχε αγοράσει και εκείνα του “Call Me by Your Name”). Το docu, με αφηγητή τον Μάικλ Στάλμπαργκ, έχει τίτλο “Salvatore: Shoemaker of Dreams” και θα προβληθεί στο φεστιβάλ εκτός Διαγωνιστικού.

 

Ποιο εισιτήριο

Σε αντίθεση με το το τμήμα της Αγοράς που λειτουργεί απρόσκοπτα μέχρι νεοτέρας, οι λιγοστοί διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι που βρίσκονται στο Λίντο διαμαρτύρονται καθημερινά για τη δυσλειτουργία του νέου - λόγω Covid - συστήματος προβολής ταινιών  που δεν είναι άλλο από εκείνο της διαδικτυακής προκράτησης μηδενικού εισιτηρίου (μέχρι πρότινος, η διαδικασία ήταν να στήνεσαι στην ουρά να και περιμένεις τη σειρά σου για να μπεις σε προβολή – αν μπεις). Αυτό λοιπόν που συμβαίνει φέτος είναι πως πολλοί ναι μεν κάνουν κρατήσεις, αλλά δεν πάνε μετά να δούνε την ταινία, με αποτέλεσμα άλλοι που θέλουν να τη δουν να μένουν απέξω. Έτσι, οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να στείλουν επίσημο μέιλ  για “συμμόρφωση”. Όσους δημοσιογράφους ρωτήσεις πάντως, θα σου πούνε πως μάλλον προτιμάνε να περιμένουν στην ουρά, αφού αυτό το “έθιμο” (και σε συνάρτηση με τα καθιερωμένα δημοσιογραφικά “πηγαδάκια” που στήνονται εκεί) είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό ενός live φεστιβάλ, με όλα τα πλην και τα - πολύ περισσότερα - συν που συνεπάγεται αυτός ο χαρακτηρισμός.

 

Σιβηρία γίναμε

Στο μεταξύ, κι ενώ η μνήμη είναι ακόμα δυστυχώς νωπή από την προβολή του επιεικώς ασυνάρτητου “Siberia”, του τελευταίου φιλμ του Εϊμπελ Φεράρα με πρωταγωνιστή τον Γουίλεμ Νταφόε στο φεστιβάλ Βερολίνου (λίγο πριν “σκάσει” και στην Ευρώπη η επιδημία), η Jaeger Le Coultre, ο επίσημος χορηγός της Mostra αποφάσισε για κάποιο λόγο να δοθεί, ειδικά φέτος, το τιμητικό της βραβείο στον Αμερικανό σκηνοθέτη, ο οποίος και το παρέλαβε αυτοπροσώπως από τον καλλιτεχνικό διευθυντή του φεστιβάλ σε ειδική τελετή. Τι να πεις.