Aποκλειστικό περιεχομένο από το Φεστιβάλ

Πάμε Κάννες!

“Εμείς δεν επιστρέφουμε στο Σημείο Μηδέν”, δήλωσε ευθαρσώς η Κέιτ Μπλάνσετ σε πρόσφατη συνέντευξή της στο περιοδικό Variety, από τη θέση πλέον της Προέδρου της φετινής Κριτικής Επιτροπής του 71ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καννών. Η Μπλάνσετ, σχεδόν μόνιμη θαμώνας εκεί από το 1997, κάτι παραπάνω ξέρει για τη θέση των γυναικών στην κινηματογραφική βιομηχανία. Κι όχι μόνο εκείνη: Είναι ακόμα νωπή η περυσινή αναμνηστική φωτογραφία των κατόχων Χρυσού Φοίνικα, με αφορμή τα εβδομήντα χρόνια των Καννών, όπου η Τζέιν Κάμπιον ποζάρει, μόνη ανάμεσα στους άρρενες συναδέλφους της.  Σε μια χρονιά όπου ο χώρος σημαδεύτηκε από το σκάνδαλο Γουίνστιν – παρεμπιπτόντως, θα υπάρξει ειδική προβολή του  Citizen Harvey, του πρώτου ντοκιμαντέρ με θέμα τον ατιμασμένο πρώην μεγαλοπαραγωγό -, τόσο οι δηλώσεις της Μπλάνσετ, όσο και του καλλιτεχνικού διευθυντή του φεστιβάλ, Τιερί Φρεμό, ότι το φεστιβάλ πάντοτε στήριζε τις γυναίκες δημιουργούς, απλά συνεχίζουν το σερί των διεθνών κινηματογραφικών φεστιβάλ, όπου αυτή η συζήτηση πια είναι sine qua non.

Οι γυναίκες, λοιπόν. Και ο Λαρς: Έπειτα από έντεκα χρόνια απουσίας από τις Κάννες - είχε  ανακηρυχθεί από τους υπεύθυνους persona non grata, λόγω μια “ατυχούς” αντισημιτικής δήλωσης του σε Συνέντευξη Τύπου -, ο Λαρς Φον Τρίερ επιστρέφει με το αιματοβαμμένο The House That Jack Built, με τον Ματ Ντίλον, και προβλέπεται να γίνει...του Αντίχριστου. Εκτός Διαγωνιστικού βέβαια. Στο Διαγωνιστικό, συναντάμε από τους συνήθεις υπόπτους (Ζαν Λικ Γκοντάρ με το Le Livre D' Image, Ασγκάρ Φαραντί με το Todo Lo Saben, που θ' ανοίξει και το φεστιβάλ, με πρωταγωνιστές το ζευγάρι Πενέλοπε Κρουζ-Χαβιέρ Μπαρδέμ), μέχρι first-timer υποψηφίους για το πολυπόθητο βραβείο, όπως o Πάβελ Παβλικόσφκι (Cold War), η Άλις Ρορβάχερ (Lazzaro Felice) και η Γαλλίδα Εύα Χάσον (Les Filles de Soleil), αλλά κι εντελώς άγνωστους δημιουργούς μέχρι τώρα, όπως ο Α.Β. Σόκι με το Yomeddine (που είναι και η πρώτη του ταινία!).

Κι επειδή Κάννες χωρίς ένα τουλάχιστον σκάνδαλο δεν είναι Κάννες, η ταινία που επιλέχθηκε για την αυλαία του φεστιβάλ, το πολύπαθο έργο ζωής του Τέρι Γκίλιαμ, The Man Who Killed Don Quixote, με πρωταγωνιστές τους Άνταμ Ντράιβερ-Τζόναθαν Πράις ενδέχεται να μην προβληθεί, λόγω μήνυσης/ασφαλιστικών μέτρων από την πλευρά του πρώην παραγωγού της ταινίας, Πάουλο Μπράνκο (έπεται συνέχεια).

Κατά τ' άλλα, οι δημοσιογραφικές προβολές μετατέθηκαν, για πρώτη φορά, την ίδια ώρα με τις επίσημες πρεμιέρες, έτσι ώστε οι ταινίες να βγαίνουν αλώβητες από τη, συχνά, αδυσώπητη κριτική (τουλάχιστον μέχρι την επόμενη μέρα), το φεστιβάλ ξεκινά φέτος μια μέρα νωρίτερα, από Τετάρτη, Τρίτη, εν μέσω προγραμματισμένων απεργιών σε τρένα κι αεροπλάνα κι ενδέχεται να βρέχει τις μισές μέρες στην Κρουαζέτ. Τίποτα δηλαδή που δεν μπορεί ν' αντιμετωπιστεί από το μεγαλύτερο κινηματογραφικό φεστιβάλ του πλανήτη.

Κι εμείς; Ανυπομονούμε να σας μεταφέρουμε τι θα συμβεί μέσα κι έξω από τις σκοτεινές αίθουσες, με καθημερινές ανταποκρίσεις, αποκλειστικές τηλεοπτικές συνεντεύξεις κλπ εδώ, στην ειδική φεστιβαλική ιστοσελίδα της COSMOTE TV. Από τις 8 και μέχρι τις 19 Μαΐου, πάμε Κάννες. Μείνετε συντονισμένοι!


Χριστίνα Μπίθα


ΥΓ: Η υπέροχη αφίσα του φεστιβάλ απεικονίζει τον Ζαν Πολ Μπελμοντό και την Άννα Καρίνα να φιλιούνται, από την ταινία Ο Τρελός Πιερό του Ζαν Λικ Γκοντάρ.

Δείτε ένα μικρό απόσπασμα από την αποκλειστική συνέντευξη που έδωσε ο Τιερί Φρεμό, καλλιτεχνικός διευθυντής του Κινηματογραφικού Φεστιβάλ Καννών, στη Χριστίνα Μπίθα.